Vi är Paradigm, varumärkeskonsulter med ett tydligt uppdrag: Att ge ditt varumärke riktning - och lyfta det högre - så att du kan nå dina mest ambitiösa affärsmål. 


 

Våra erbjudanden

 

Varumärkesstrategi och design är fokus i vårt erbjudande. Våra erfarna strateger hjälper dig att definiera ditt varumärkes kärna och skapar en plan för hur du ska kunna positionera ditt varumärke i dina kunders medvetande. Vårt skickliga designteam hjälper dig sedan att väcka ditt varumärke till liv och hålla det relevant över tid.  

 
 

Varumärkesstrategi

Vi hjälper dig att definiera vad ditt varumärke står för, löftet det ger och personligheten det förmedlar för att du ska kunna positionera ditt varumärke i dina kunders medvetande. Läs mer 

Design

Den visuella identiteten är ditt varumärkes ansikte utåt – ett visuellt uttryck för dina värderingar. Med rätt design kan du effektivt kommunicera dessa värden och hålla ditt varumärke relevant över tid. Läs mer 

Namnstrategi

Företags-, produkt- och servicenamn är alla vägvisare till ditt varumärke. För att säkerställa att de strategier vi tar fram får långsiktiga effekter sätter vi oss in i ditt varumärke, dina produkter och de marknader du är aktiv på. Läs mer 

Kommunikationsstrategi

Försök inte att säga allt. Då vi ständigt utsätts för informationsöverflöd är riktad kommunikation nyckeln för att ditt varumärke ska uppfattas som relevant. Läs mer 

Implementering

När strategin väl är på plats ser vi till att den får genomslag i alla kanaler. Vi ser också till att alla på ditt företag har samma syn på varumärket och vad ni vill åstadkomma. Läs mer 

 
 
 
 
 

Paradigm in the news

Quality at every step

At Paradigm, quality assurance is an important part of unlocking our customers’ brands. It’s the result of everything from our close collaboration with our customers to our processes and methodology. Click the link for more information about the quality assurance badge (in Swedish).

Agency of the Year

We are extremely happy to have won first place in the Agency of the Year Awards, and want to thank our fantastic customers for making it happen!

Resumé

As part of Paradigm's ambition to become the Nordic region's leading branding agency, an external CEO with dedicated responsibility for the agency's business has been recruited.

 

Entreprenör

Super proud that our collaboration with Garden Glory has been featured in the Swedish magazine Entreprenör on the theme “how to build a successful global brand.” Don’t forget to check out our 8 expert tips on how to do just that.

 

Göteborgs-Posten

"Building a strong brand needs to start from within". Our branding expert Thomas von Krusenstjerna was interviewed in Göteborgs-Posten (article in Swedish).

 

 

Cap_Design.jpg

Cap & Design

Sweden's largest graphic design magazine featured our brand identity work for Getinge in issue no. 3 2017.

BrandNew

The American design blog BrandNew covered and reviewed our brand identity work for Getinge.

Driva-eget.jpg

Driva Eget

We recently got featured in the Swedish magazine “Driva Eget.” Check it out! 

 
English | Swedish